torsdag 21 januari 2010

Söta burkar

















Man kan ju alltid pynta sina glasburkar så dom blir söta.
Oftast har ju vanliga glasburkar väldigt fult lock, om man inte möjligtvis har en köpt burk med glaslock.
Men här hemma kör vi på återvinning och tar glasburkar som vi haft sylt eller inlagd mat i.


En dag satt jag och kollade på lite olika sidor på internet och kom in på en blogg där det stod att man kunde göra sånna här söta hättor och det fanns bild på det, och eftersom jag tycker locken på våra burkar är så fula så tänkte jag "Jag kan väl testa, det blir nog snyggt"!
Och det gjorde jag, och jodå det vart minsann snyggt, så det är ett tips om ni vill piffa upp burken eller varför inte ett flasklock lite granna!



Där finns mönstret.

Jag gör ju inte lika fint som den där tjejen har gjort, plus att den rosa är lite för stor för det lilla locket.
Men det är alltid kul att testa på nya saker.

Du kan leka med färger och göra två spetskanter om du vill, eller ännu flera, precis hur Du vill, det är super kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar